Τα Social Media σε μαθαίνουν πώς μπορείς να ξεκινήσεις ή να αναπτύξεις την επιχείρησή σου. Αυτό που σου προσφέρουν είναι να είσαι ανθρώπινος, αισιόδοξος και ολιστικός, για να μπορείς να δημιουργήσεις σταθερές σχέσεις με τους πελάτες σου. Πλέον τα social media έχουν καθιερωθεί, όταν μιλάμε για digital στρατηγική ανάπτυξης. Σε βοηθάνε να αυξήσεις τις επαφές σου, να δημιουργήσουν traffic στο website σου, να γνωρίσει το κοινό τι προσφέρεις και να τους βοηθήσεις και πάνω από όλα, να χτίσεις και να προστατέψεις τη φήμη σου.
Σε βοηθούν να δημιουργήσεις ένα πλάνο για να προωθήσεις την επιχείρησή σου, να γίνεις γνωστός στο ευρύ κοινό, να αποκτήσεις περισσότερους και πιο πιστούς ακόλουθους και να βρεις καινούργιους πελάτες και συνεργάτες. Τα social media δεν ήρθαν για να αντικαταστήσουν άλλες μορφές μάρκετινγκ όπως οι δημόσιες σχέσεις, τα events ή τα newsletters. Αλλά μπορούν να τα ενισχύσουν και να σου προσφέρουν άλλο ένα μέσον για να αναπτύξεις ή να δημιουργήσεις την επιχείρησή σου. Ένα τρόπο να ανακαλύψεις ένα καινούργιο κόσμο. Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για να δημιουργήσεις μία στρατηγική στα social media όπως:
- Να επεκτείνεις άλλες προσπάθειες που έχουν σχέση με το marketing, γιατί το περιεχόμενό σου μπορεί να εμφανιστεί σε ένα ευρύ κοινό που κατά πάσα πιθανότητα θα είναι και το σωστό κοινό.
- Θα σε βοηθήσουν να χτίσεις αυτό που λέμε brand awareness, δηλαδή να μάθει ο κόσμος για το brand σου. Αυτό παλιά γινόταν με τις διαφημίσεις στην τηλεόραση στο ραδιόφωνο και στα περιοδικά αλλά πλέον αυτά έχουν παρέλθει. Με τα Social Media μπορείς να φέρεις το περιεχόμενο σου κατευθείαν στο κοινό που σε ενδιαφέρει, καθώς και στους συνεργάτες σου. Μπορείς να πας εκεί που ήδη βρίσκεται το κοινό σου.
- Είναι ένας από τους πιο δυνατούς τρόπους, για να συνδεθείς με το κοινό σου. Το 67% των Καταναλωτών είναι πιο πιθανόν να ξοδέψει περισσότερα κάνει μία μετατροπή ( αυτό που λέμε στο μάρκετινγκ conversion, δηλαδή να αγοράσει κάτι, να κάνει download μία εφαρμογή, να συμπληρώσει μία φόρμα) από σε ένα Brand που ακολουθεί ήδη. Και το 78% των Καταναλωτών είναι πιο πιθανό να επισκεφτούν το κατάστημα λιανικής ενός brand που ακολουθούν ήδη. Το 84% των millennials είναι πιο πιθανό να αγοράσουν κάτι από ένα brand που ακολουθούν ήδη σε σχέση με ένα Brand που δεν ακολουθούν καν στα social media.
- Σε βοηθούν ακόμα να προσελκύσεις αγοραστές για τα προϊόντα η τις υπηρεσίες σου και σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις επαφή με το κάθε άτομο ξεχωριστά, στον χρόνο και στον χώρο που εκείνοι επιλέγουν.
Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορεί να ανακαλύψεις μέσα στα social media είναι η προσωπικότητα που έχει ο αγοραστής σου, δηλαδη ο buyer persona του Brand σου. Ποιος είναι για την εταιρεία σου ο ιδανικός πελάτης. Το να καταλάβεις σε ποιον θέλεις να απευθυνθείς θα σε οδηγήσει σε μία ποικιλία από τρόπους να το πετύχεις. Από το να χρησιμοποιήσεις τα σωστά social media, να δημιουργήσεις στοχευμένο περιεχόμενο και να φτιάξεις διαφημίσεις που να ταιριάζουν στο συγκεκριμένο κοινό. Σιγουρέψου ότι έχεις καταλάβει – σημειώσει όλα τα βασικά δημογραφικά του δικού σου buyer persona όπως είναι η ηλικία, το φύλο, το εισόδημα, οι ασχολίες, τα ενδιαφέροντα και οι αντιρρήσεις. Αν μπορείς φυσικά ψάξε και πιο βαθιά τα ψυχογραφικά, τα οποία είναι ποια websites επισκέφθηκαν πρόσφατα, ποια e-shop τους αρέσουν να επισκέπτονται και ποια social media χρησιμοποιούν περισσότερο. Τα social media σου δίνουν τη δυνατότητα να είσαι πιο στοχευμένος με βάση την προσωπικότητα του κοινού σου και πραγματικά να εστίασεις στον σωστό τύπο της προσωπικότητας για τα δικά σου προϊόντα και τις υπηρεσίες. Όσο καλύτερα τις γνωρίζεις τόσο πιο εύκολα μπορείς να στοχεύσεις στα συγκεκριμένα κοινά.