1. Αμοιβαιότητα ( Reciprocity)
Η αρχή της αμοιβαιότητας δηλώνει ότι οι άνθρωποι αισθάνονται υποχρεωμένοι να ανταποδώσουν χάρες ακόμα και όταν δεν έχει νόημα, Π.χ. όταν καλείς στο πάρτυ σου κάποιον που δεν συμπαθείς Απλώς επειδή σε έχει καλέσει αυτός.
η παρόρμηση για ανταπόδοση είναι τόσο ισχυρή που προτιμάμε να ανεχόμαστε τη συντροφιά κάποιου που θεωρούμε ενοχλητικό παρά να αντισταθούμε στην παρόρμηση να ανταποδώσουμε τη χάρη.
2. Δέσμευση και Συνέπεια (commitment & consistency)
Η αρχή της δέσμευσης και της συνέπειας δηλώνει ότι οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη να είναι συνεπείς και είναι πολύ πιθανό να μείνουν πιστοί σε κάτι, όταν έχουμε δεσμευτεί ακόμα κι αν έχουν αμφιβολίες. Έχεις προσπαθήσει ποτέ να αλλάξεις κάτι στον εαυτό σου πού κι εσύ και άλλοι βλέπουν σαν μέρος της ταυτότητάς σου, όπως είναι τα θρησκευτικά σου πιστεύω, η καριέρα σου, οι συνήθειές σου κ.ά; Τότε ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να αλλάξεις δημόσια το μυαλό σου.
3. Κοινωνική απόδειξη (social proof)
Η αρχή της κοινωνικής απόδειξης δηλώνει ότι οι άνθρωποι τείνουν να κάνουν αυτό που παρατηρούν άλλους ανθρώπους να κάνουν σε μια προσπάθεια να συμπεριφέρονται σωστά σε μια δεδομένη κατάσταση.
Ακριβώς όπως οι έφηβοι πιστεύουν ότι είναι διαφορετικοί και δεν τους καταλαβαίνει κανένας, παρόλα αυτά μοιάζουν και συμπεριφέρονται ακριβώς όπως οι φίλοι τους. Η τάση να μιμούμαστε τους ανθρώπους γύρω μας είναι ασταμάτητη.
4. Αυθεντία (Authority)
Η αρχή της εξουσίας λέει ότι οι άνθρωποι κατά κανόνα είναι πιο πιθανό να πιστεύουν και να εμπιστεύονται πληροφορίες που προέρχονται από κάποιον που θεωρούν ότι είναι αυθεντία. Υπακούμε συχνά στους δασκάλους, τους γονείς μας και στους άλλους ενήλικες γύρω μας.
5. Έλλειψη – Σπανιότητα (scarcity)
Η αρχή της σπανιότητας αναφέρει ότι οι ευκαιρίες φαίνονται πιο ελκυστικές σε εμάς όταν είναι λιγότερο διαθέσιμες. Σκέψου την ερωτική σου ζωή, έχεις κυνηγήσει ποτέ κάποιον που δεν φαινόταν να ενδιαφέρεται για σένα; Ή ίσως κάποιος που δεν σε ενδιέφερε να ήταν τρελός για σένα; Σκέψου επίσης τις φορές που το έπαιζες δύσκολος, ενώ πραγματικά ενδιαφερόσουν για κάποιον. Αυτή είναι η αρχή της σπανιότητας στην πράξη, δηλαδή όσο λιγότερο διαθέσιμο είναι κάτι ή κάποιος τόσο περισσότερο εμείς ενδιαφερόμαστε για αυτό και το ανάποδο.
Περιορισμένος αριθμός ή Special Edition ή ακόμα και αντίστροφη μέτρηση μέχρι να τελειώσει ένα προϊόν, έτσι δημιουργείται μία αίσθηση κατεπειγόντως στους ανθρώπους και τους πείθει να σηκώσουν το τηλέφωνο και να καλέσουν ή να παραγγείλουν για να μη χάσουν μία τέτοια μεγάλη ευκαιρία.
6. Αρέσκεια (liking)
Ο τελευταίος κανόνας είναι αυτός που λέει ότι όσο πιο πολύ συμπαθούμε κάποιον ή μας αρέσει τόσο πιο εύκολα μπορούμε να πειστούμε από αυτόν και να πραγματοποιήσουμε τις επιθυμίες του. Σκέψου πόσες φορές έχεις κάνει μία χάρη σε κάποιον απλά επειδή σου αρέσει ή επειδή τον συμπαθείς ή πόσες φορές έχεις αφήσει μεγαλύτερο φιλοδώρημα σε ένα σερβιτόρο, ο οποίος είναι εξαιρετικά ευγενικός και συμπαθής.
Το πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν στο Digital Marketing θα το μάθουμε σε βάθος χρόνου…