digitalised

5 συχνά λάθη στα A/B testing

  1. Το να τεστάρεις περισσότερες από μία μεταβλητές τη φορά.

Για παράδειγμα εάν αλλάξεις το χρώμα του call to Action button και αλλάξεις και το text πάνω στο κουμπί. Το πρόβλημα με αυτή την προσέγγιση είναι πως δυσκολεύεσαι να βγάλεις συμπεράσματα από αυτό το τεστ.  η αύξηση του conversion rate προήλθε τελικά από την αλλαγή του χρώματος από την αλλαγή του κειμένου ή και από τα δύο; Αυτό είναι κάτι που δεν θα το μάθουμε ποτέ. 

    2. Το να σταματάς το τεστ πριν φτάσει το 95% Των χρηστών Αυτό που λέμε statistical significance.

    3. Το να κρατήσεις το τεστάρισμα λιγότερο από μία εβδομάδα. Ακόμα και αν φτάσει στο 95% θα πρέπει να το κρατήσεις για τουλάχιστον μία εβδομάδα. 

  4. Να τα παρατάς στην πρώτη Αποτυχία του τεστ. Ας πούμε ότι έχεις βάλει μία υπόθεση και την τεστάρεις.  ας πούμε επίσης ότι βγήκε αρνητικό το συμπέρασμα.  αυτό που πρέπει να κάνεις Μετά είναι να βάλεις μία άλλη υπόθεση και να κάνεις ένα άλλο τεστ.  Ποτέ μην παρατάς ένα τεστάρεις μα αν αποτύχεις στο πρώτο τεστ.  αυτό που θέλουμε να δούμε είναι ποια υπόθεση δουλεύει. 

  5. Εκτέλεση A/B testing με ανεπαρκές ποσό traffic. 

Η δοκιμή A/B απαιτεί κίνηση. Πρέπει να στοχεύσετε σε τουλάχιστον 100 conversions ανά παραλλαγή, αν και ιδανικά, θα περιμένατε μέχρι να έχετε τουλάχιστον 250 conversions (όχι επισκέπτες!). Διαφορετικά, το δείγμα σας είναι πολύ μικρό και τα μικρά μεγέθη δειγμάτων παράγουν αναξιόπιστα αποτελέσματα.

Αλλά τι πρέπει να κάνετε εάν η επισκεψιμότητά σας είναι πολύ χαμηλότερη από αυτό;

Ο μέσος όρος μιας ή δύο μετατροπών την ημέρα σημαίνει ότι θα χρειαστεί πολύς χρόνος χρόνος για να φτάσετε στο 95%. Μην ανησυχείς – θα σου πω πώς να το αντιμετωπίσεις σε ένα λεπτό.

Αυτά είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι άνθρωποι που είναι νέοι στο A/B testing και τώρα ξέρετε πώς να τα αποφύγετε.

Δοκιμάστε τα πάντα!

Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε, καθώς ξεκινάτε τη δοκιμή A/B είναι ότι, εάν θέλετε να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών σας, πρέπει να το δοκιμάσετε τα πάντα. Μπορεί να έχετε ξοδέψει πολύ χρόνο και ενέργεια στη ρύθμιση της σελίδας προορισμού σας, αλλά αν οι μετατροπές σου δεν είναι εκεί που θέλεις να είναι, έχεις πρόβλημα. Τα καλά νέα είναι ότι, αν και θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να γίνει σωστά, η δοκιμή A/B μπορεί να βοηθήσει. Έπαθε βλάβη κάθε σελίδα που θέλετε να δοκιμάσετε στα συστατικά της μέρη. Είναι καλύτερο να κάνετε αυτό σε συνδυασμό με το Google Analytics. Δώστε προσοχή σε στοιχεία, όπως το bounce rate και η εγκατάλειψη του shopping cart και χρησιμοποίησε τα δεδομένα για να φτιάξεις φόρμουλα για το τεστ σου.  

Our purpose is to build solutions that remove barriers preventing people from doing their best work.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)
Cart

Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.

Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύσουμε περιεχόμενο και διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικών μέσων και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστότοπού μας με τους συνεργάτες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τη διαφήμιση και την ανάλυση. View more
Cookies settings
Αποδοχή
Πολιτική Απορρήτου & Cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Our website address is: https://digitalised.gr.

What personal data we collect and why we collect it

Comments

When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection. An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Contact forms

Cookies

If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year. If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser. When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed. If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website. These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Analytics

Who we share your data with

How long we retain your data

If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue. For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where we send your data

Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Your contact information

Additional information

How we protect your data

What data breach procedures we have in place

What third parties we receive data from

What automated decision making and/or profiling we do with user data

Industry regulatory disclosure requirements

Save settings
Cookies settings
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare
Μετάβαση στο περιεχόμενο